top of page
nyhetsredaksjon_forlenget.jpg

Visste du at… reklamebransjen nesten gikk under av en banal feil?

  • Lasse Iversen
  • Nov 21
  • 1 min read

Dette er helt sant. (Eller… sant nok til internett.)


En stor reklamekampanje i Oslo skulle lansere et nytt energidrikk-merke. Budskapet var tydelig: “MER ENERGI. MER FART. MER FOKUS.”


ree

Men én liten feil skjedde.


En designer — som trolig hadde jobbet 19 timer i strekk, levd på tørre baguetter og kunstige deadlines — skrev feil i Illustrator. Da kampanjen gikk live, stod det:


“MER ENERGI. MER FART. MER FOKUS… PÅ Å SLUTTE I JOBBEN.”


Hele byen fikk se motivet.


Folk trodde det var en del av kampanjen.

Arbeidstilsynet kontaktet byrået.

Tre andre byråer tok æren for idéen.

Og energidrikk-merket? Det solgte rekordmye den uken.


Selskapet valgte faktisk å beholde teksten resten av kampanjeperioden.

Byrået valgte å… si minst mulig.


Og designeren?

Han jobber visst nok i et stillere yrke nå. Ryktene sier… bibliotekar.

 
 
 

Comments


bottom of page