Visste du at… reklamebransjen nesten gikk under av en banal feil?
- Lasse Iversen
- Nov 21
- 1 min read
Dette er helt sant. (Eller… sant nok til internett.)
En stor reklamekampanje i Oslo skulle lansere et nytt energidrikk-merke. Budskapet var tydelig: “MER ENERGI. MER FART. MER FOKUS.”

Men én liten feil skjedde.
En designer — som trolig hadde jobbet 19 timer i strekk, levd på tørre baguetter og kunstige deadlines — skrev feil i Illustrator. Da kampanjen gikk live, stod det:
“MER ENERGI. MER FART. MER FOKUS… PÅ Å SLUTTE I JOBBEN.”
Hele byen fikk se motivet.
Folk trodde det var en del av kampanjen.
Arbeidstilsynet kontaktet byrået.
Tre andre byråer tok æren for idéen.
Og energidrikk-merket? Det solgte rekordmye den uken.
Selskapet valgte faktisk å beholde teksten resten av kampanjeperioden.
Byrået valgte å… si minst mulig.
Og designeren?
Han jobber visst nok i et stillere yrke nå. Ryktene sier… bibliotekar.





Comments